Przychodnie specjalistyczne charakteryzują się tym, że przyjmują pacjentów z określoną grupą chorób i starają się wychodzić naprzeciw wszystkich ich potrzebom. Dlatego potrzebują one dobrego oprogramowania, żeby móc działać w sprawny sposób i leczyć nawet najbardziej poważne choroby. Wobec tego kierownicy takich przychodni zdają sobie sprawę z tego, że oprogramowanie dla przychodni musi działać niezawodnie, żeby wspierać lekarzy podczas leczenia ich pacjentów. W praktyczny sposób można stwierdzić, że oprogramowanie dla przychodni musi umożliwiać obsługiwanie systemu kolejkowania pacjentów oraz przyjmowania ich do poradni dietetycznych czy psychologicznych lub psychiatrycznych.
Bardzo ważny dla sprawnego funkcjonowania przychodni jest także osobny program do obsługi przychodni. Taki program pomaga osobom pracującym na rejestracji w sprawdzaniu dokumentów przedstawianych przez pacjentów oraz w zapisywaniu ich do najszybciej dostępnych lekarzy. Poza tym taki program obsługuje cały proces innych kontaktów nawiązywanych z pacjentami służących na przykład temu, żeby mogli oni dowiedzieć się o wszystkich produktach medycznych dla nich polecanych. Jest to bardzo ważne, aby pracownicy przychodni posiadali stały kontakt z pacjentami i mogli odpowiedzieć na wszystkie zadawane przez nich pytania. Dobry program do obsługi przychodni będzie również służył kontrolowaniu sprawności działań lekarskich. Dlatego pomaga on w prowadzeniu przychodni we wszystkich wymiarach jej funkcjonowania.